Καλός ύπνος: Tips για να τον απολαμβάνεις κάθε νύχτα

Καλός ύπνος: Tips για να τον απολαμβάνεις κάθε νύχτα

Ο καλός ύπνος είναι απαραίτητος για να ξεκινάς και να τελειώνεις τη μέρα σου με καλή διάθεση, ενέργεια και καθαρό μυαλό. Και, δυστυχώς, καταλαβαίνεις την αξία του όταν... τον στερείσαι!

Μήπως δεν κοιμάσαι καλά το βράδυ;

Μπορεί να μην το αντιλαμβάνεσαι καν ότι δεν απολαμβάνεις έναν καλό ύπνο τη νύχτα. Γι’ αυτό σκέψου μερικά «αποκαλυπτικά» σημάδια από την έλλειψη επαρκούς ύπνου: Ξυπνάς και νιώθεις κούραση, το μυαλό σου είναι θολό, το σώμα σου αρνείται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ημέρας. Το βράδυ πάλι νυστάζεις νωρίς και σε παίρνει ο ύπνος στον καναπέ, όταν όμως πας στο κρεβάτι σου αργείς να αποκοιμηθείς. Οι δυσκολίες στον ύπνο είναι συνηθισμένες, αλλά δεν είναι αναπόφευκτες! Υιοθέτησε τις παρακάτω δοκιμασμένες ιδέες και μετά από λίγες βραδιές θα νιώσεις στο σώμα και το μυαλό σου τη διαφορά.

Tips για… όνειρα γλυκά

Back to basics

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Μήπως το στρώμα στο κρεβάτι σου δεν ταιριάζει στις ανάγκες του σώματός σου; Μπορεί να είναι πολύ σκληρό ή πολύ μαλακό ή ακόμη και πολύ φθαρμένο, οπότε δεν υποστηρίζει σταθερά και ξεκούραστα το σώμα σου. Η επιλογή του στρώματος είναι το Νο1 θέμα όταν στόχος είναι ο καλός ύπνος.

Χρειάζεσαι ένα στρώμα που θα καλύπτει τα 5 βασικά χαρακτηριστικά: στήριξη, άνεση, αγκάλιασμα, υγιεινή και ανθεκτικότητα. Αν μάλιστα μπορείς να το βρεις σε προσιτή τιμή και να είναι ελληνικής κατασκευής, τότε ακόμη καλύτερα.

Ένα καλής ποιότητας στρώμα, με κατασκευή και υλικά που θα σου εξασφαλίζουν καλό και ξεκούραστο ύπνο, είναι το πρώτο βήμα. Τα επόμενα είναι… δικά σου! Φρόντιζε κάθε 4-6 μήνες να αλλάζεις την κατεύθυνση του στρώματος, φέρνοντας δηλαδή τα πάνω κάτω! Αυτό είναι το μυστικό για να «φθείρεται» ομοιόμορφα το στρώμα και να κρατήσει για περισσότερα χρόνια τη φόρμα του. Ζήτα, ωστόσο, στο κατάστημα που θα το αγοράσεις σχετικές οδηγίες.

Ακόμη και τα στρώματα με αντιμικροβιακό ύφασμα και οπές αερισμού χρειάζονται λίγη επιπλέον φροντίδα. Φρόντισε μια φορά στους 2-3 μήνες να το τινάζεις με το ειδικό εξάρτημα και να το βγάζεις στη βεράντα να παίρνει αέρα και ήλιο.

Tip: Ακόμη κι αν έχεις περιορισμένο budget, μην επιχειρήσεις να κάνεις οικονομία κρατώντας το παλιό σου στρώμα αφού ο καλός ύπνος είναι συνώνυμος με την ποιότητα ζωής. Σήμερα θα βρεις καλής ποιότητας και λειτουργικά στρώματα σε τιμές φιλικές με κάθε πορτοφόλι.

Με δύναμη από τη φύση

Αν δυσκολεύεσαι να αποκοιμηθείς, η δύναμη της φύσης μπορεί να σε βοηθήσει. Πριν τον ύπνο φτιάξε ένα αφέψημα με χαμομήλι. Είναι το πιο βασικό βότανο – και το πιο αποτελεσματικό. Έχει την ικανότητα να περιορίζει το στρες και να χαλαρώνει το σώμα και το μυαλό.

Βάλε στο καθιστικό σου, δίπλα στην αγαπημένη σου γωνιά χαλάρωσης, ειδικές συσκευές καύσης αιθέριων ελαίων και άναψέ τες μια ώρα πριν την ώρα που σκοπεύεις να πας στο κρεβάτι σου. Τα αιθέρια έλαια, μέσω της όσφρησης, επιδρούν στον εγκέφαλο και το νευρικό μας σύστημα και το κατευνάζουν. Ιδανικές επιλογές για destress θεωρούνται η λεβάντα, το περγαμόντο, το σανταλόξυλο, το μανταρίνι και το λιβάνι.

Ψέκασε ένα πετσετάκι με το αιθέριο έλαιο που προτιμάς και σε χαλαρώνει και βάλε το στο κομοδίνο ή ανάμεσα στη μαξιλαροθήκη και το μαξιλάρι σου.

Tip: Τα καινούργιας τεχνολογίας στρώματα εξασφαλίζουν καλύτερο ύπνο χάρη στην ανατομική κατασκευή και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Μπορείς να βρεις στρώματα που στη σύνθεσή τους περιλαμβάνεται άρωμα λεβάντας το οποίο εξασφαλίζει χαλάρωση και ξεκούραστο ύπνο.

Κάν’το όπως ο... homo sapiens

Οι άνθρωποι δεν είχαν πάντοτε ηλεκτρικό φως, τηλεόραση και ηλεκτρονικές συσκευές στη ζωή τους! Έτσι, όταν έδυε ο ήλιος και επικρατούσε το σκοτάδι ο εγκέφαλός τους αύξανε την έκκριση της μελατονίνης, προκαλώντας τους φυσικά υπνηλία. Κι αυτός ήταν για πολλά εκατομμύρια χρόνια ο φυσικός τρόπος λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού (σκέψου πόσο πρόσφατα συγκριτικά με την ιστορία μας αρχίσαμε να έχουμε τεχνητό φως στα σπίτια μας). Σήμερα, το ηλεκτρικό φως και κυρίως το blue light που εκπέμπουν συσκευές όπως το κινητό, το tablet και η τηλεόραση αποσυντονίζουν την έκκριση τα μελατονίνης και απορυθμίζουν το σώμα. Τι μπορείς να κάνεις; Όχι, μη διακόψεις τη σύνδεση του ηλεκτρικού! Απλά δοκίμασε μία ώρα πριν πέσεις για ύπνο να χαμηλώνεις τα φώτα στο δωμάτιο, να ανάψεις μια χαμηλή λάμπα ή μερικά κεριά και να αποφύγεις την επαφή με τις οθόνες. Ναι, στην αρχή θα σου φανεί δύσκολο, το σώμα σου όμως θα βρει τον φυσιολογικό του ρυθμό και η ξεκούραση και η ενέργεια που θα νιώθεις κάθε πρωί θα σε ανταμείψουν.

Tip: Ορισμένες τροφές είναι πλούσιες στην ουσία τρυπτοφάνη, η οποία βοηθά τον καλό ύπνο, ανάμεσά τους η γαλοπούλα, η βρώμη και οι μπανάνες.

Δημιούργησε ένα zen υπνοδωμάτιο

Τα χρώματα και οι υφές των υφασμάτων στο υπνοδωμάτιο μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη χαλάρωσή σου. Διάλεξε απαλά χρώματα, όπως γαλάζιο ή μοβ που θεωρούνται ότι «γαληνεύουν» τον νου και βοηθούν στον ύπνο. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στα σεντόνια και τα σκεπάσματα. Φρόντισε να κρατούν το σώμα σου ζεστό όλο το βραδύ και ταυτόχρονα να έχουν μαλακές υφές σαν χάδι. Αν θέλεις πριν ξαπλώσεις, να σε περιμένει ένα ζεστό κρεβάτι, δοκίμασε τα θερμαινόμενα καλύμματα.

Απόφυγε να «φορτώσεις» το δωμάτιο με πολλά διακοσμητικά, τα οποία προκαλούν «θόρυβο» και διεγείρουν τις αισθήσεις. Όσο πιο απλές οι γραμμές των επίπλων και ουδέτερα τα χρώματα στη διακόσμηση, τόσο πιο ήρεμος θα νιώθεις μπαίνοντας στο υπνοδωμάτιο.

Tip: Πριν ξαπλώσεις κάνε ένα ζεστό μπάνιο. Αυτό θα χαλαρώσει το σώμα, θα ρυθμίσει τη θερμοκρασία σου και θα βοηθήσει το φυσικό ρολόι του οργανισμού να ενεργοποιηθεί. Το αποτέλεσμα: Θα κοιμηθείς σαν πουλάκι!

 
ΚΑΝΤΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΣΑΣ ΜΕ:
VISA MasterCard DINNERS Maestro American Express Bank Upon delivery Iris
ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ:
Visa MasterCard